هر که تا سه شب ، یک در میان یعنى از شش شب سه شب خوانده شود در ثلث آخر شب با حضور قلب دست بردارد و هر شبى هزار و چهارصد و بیست و چهار مرتبه بگوید (یا باسط) حاجتش روا مى شود، خصوصا به جهت معیشت و گویند بسیار مجرب است .

جهت هر مشکلى که دارید :

گویند از حضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است هرگاه مشکلى مرا پیش آمد این کلمات بر سه پاره کاغذ مى نوشتم و در آب روان مى انداختم . آن مشکل حل مى شد و کلمات این است .
(هو الحافظ و الکافى وحده )

التماس دعا. یا علی

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

 

گشتم همه جا بر در درگاه حریمت         جایی ننوشته است گنهکار نیاید

دو رکعت نماز مى خوانى و بعد از نماز 101 مرتبه بگو:

استخیر اللّه برحمته خیره فى عافیه .

جهت انجام آن کار برو و اگر خدا صلاح بداند خواهد شد.

دعای دیگری هم که معروف به دعای سریع الاجابه است و خودم امتحان کردم را برای اون عزیزانی که درخواست داده بودند می ذارم:

دعاى سریع الاجابه
روایت شده که مردى خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام شکایت کرد از دیر شدن جواب دعایش فرمود چرا نمى خواهى دعا سریع الاجابه را پرسید که آن کدام دعا است فرمود بگو:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظیمِ الاَْعْظَمِ الاَْجَلِّ الاَْکْرَمِ الْمَخْزوُنِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینَ الَّذى هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ مِنْ نُورٍ وَ

نُورٌ فى نُورٍ وَ نُورٌ عَلى کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیئُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَةٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّةٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبارٍ عَنیدٍ لا تَقِرُّبِهِ

اَرْضٌ وَلایَقُومُ بِهِ سَمآءٌ وَ یَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خآئِفٍ وَ یَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَ بَغْىُ کُلِّ باغٍ وَ حَسَدُ کُلِّ حاسِدٍ وَ یَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّ وَالْبَحْرُ وَ

یَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلا یَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الاَْعْظَمُ الاَعْظَمُ الاَجَلُّ الاَْجَلُّ النُّورُ الاَْکْبَرُ الَّذى سَمَّیْتَ بِهِ

نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلى عَرْشِکَ وَ اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَاَسْئَلُکَ بِکَ وَ بِهِمْ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى کَذا

وَ کَذا


به جاى کذا و کذا حاجت بخواهد.

یا علی

برچنین عمل کننده ای لازم است در اول شب خیلی به نگهبان آن شب که از معصومین (ع) است ، توسل جسته و او را شفیع خود قرار دهد. و در این هنگام توفیق در اعمال و احوال را که به آن احتیاج دارد ذکر نموده و تلاش کند با الفاظی که برای درخواست ترحم و شفاعت می گوید، رحمت و رقت را جلب کرده و مهربانی و کرامت را برانگیخته و ابرهای جود و کرم و بخشش را بباراند. و با دست آنان عقل و نفس و قلب و صفات و اعمال و تمام وجودش را به مولایش تفویض و واگذار نموده ، و در طول شب نیز مواظب باشد کاری مخالف با تفویض، انجام ندهد ، و اگر بتواند حتی تفویض خود را نیز واگذار کند، قطعا رستگار شده است .
ولی خیلی اتفاق می افتد که انسان مراقب نبودن و بی مبالاتی را با تفویض اشتباه کرده ، آن پلید او را فریب داده و با نادانی او را هلاک می کند . بنابراین تا زمانی که با علوم الهی بخوبی نفهمیده که به تفویض رسیده است ، نباید مطمئن شود و برای اطمینان باید ببیند که حال و مرادش در آنچه که تفویض قبول آن ، و یکی از علامات قبول نیز این است که خداوند متعال ، اموری را که بنده به او تفویض نموده است ، بخوبی و بالاتر از آرزوی بنده سرپرستی کند.

التماس دعا از همه عزیزان در شبهای قدر

هر که خواهد مرده اى را در خواب ببیند در وقت خواب به پهلوى راست بخوابد و سوره والشمس و اللیل و جهد (قل یا ایها الکافرون ) و توحید و معوذتین یعنى قل اعوذ برب الفلق و سوره قل اعوذ برب الناس را هر یک هفت مرتبه بخواند و بعد بگوید:

(اللهم ارنى فى منامى کذا)

یعنى هر که را که خواهد ببیند نام برد بجاى کذا و بگوید:

(اجعل لى امرى فرجا و مخرجا)

و بخوابد هرگاه شب خواب دید فبها و الا در شب دیگرش باز به همین طریق عمل کند و چنانچه ندید شب سوم خواهد دید و اگر باز هم موفق نگردید تا هفت شب عمل نماید.

ختم عجیب و مجرب یس مغربی منقول از شیخ بهائی به جهت برآورده شدن هر حاجت. دعای طولانی است همراه اسرار و رموز بسیار.

 

دعا با این عبارت شروع می شود:

بسم الله الرحمن الرحیم. یس یس یس یس یس یس یس، والقرآن الحکیم أنک لمن المرسلین علی صراط مستقیم تنزیل العزیز الرحیم لتنذر قوما ما أنذر آباءهم  فهم غافلون...

یا علی

دعاى هفت هیکل از جمله ادعیه شریفه اى است که هر کس آن را بخواند یا در نزد خود نگاهدارد خداوند تبارک و تعالى او را از غیبت و بدگویى مردمان نگاهدارد و دشمنان او را مغلوب نماید و در بعضى از کتب زیاد بر این مطلب خواص و حسنه نوشته اند. این دعا را نوشته و همراه خود داشته باشید یا بر خواندن آن مداومت داشته باشید. یا علی

هیکل اول

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم اللّه لا اله الا هو الحى القیوم لا تاخذه سنه و لانوم له ما فى السموات و ما فى الارض من ذالذى یشفع عنده الا باذنه یعلم ما بین ایدیهم و ما خلفهم و لایحیطون بشى ء من علمه الا بماشاء وسع کرسیه السموات و الارض و لایوده حفظهما و هو العلى العظیم .

هیکل دوم

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم اذ قالت امراه عمران رب انى نذرت لک ما فى بطنى محررا فتقبل منى انک انت السمیع العلیم سنه من قد ارسلنا قبلک من رسلنا و لاتجد لسنتنا تحویلا اقم الصلوه لدلوک الشمس الى غسق الیل و قران الفجر ان قران الفجر کان مشهودا و من الیل فتهجدبه نافله عسى ان یبعثک ربک مقاما محمودا و قل رب ادخلنى مدخل صدق و اخرجنى مخرج صدق و اجعل لى من لدنک سلطانا نصیرا.

هیکل سوم

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم امن الرسول بما انزل الیه من ربه و المومنون کل امن باللّه و ملئکته و کتبه و رسله لانفرق بین احد من رسله و قالوا سمعنا و اطعنا غفرانک ربنا و الیک المصیر لایکلف اللّه نفسا الا وسعها لها ما کسبت وعلیها ما اکتسبت ربنا لاتواخدنا ان نسینا او اخطانا ربنا و لاتحمل علینا اصراکما حملته على الذین من قبلنا ربنا و لا تحملنا ما لا طاقه لنا به واعف عنا و اغفرلنا و ارحمنا انت مولینا فانصرنا على القوم الکافرین .

هیکل چهارم

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمة للمومنین و لایزید الظالمین الا خسارا و اذا انعمنا على الانسان اعرض و نابجانبه و اذا مسه الشر کان یوسا قل کال یعمل على شاکلته فربکم اعلم بمن هو اهدى سبیلا و بسئلونک عن الروح قل الروح من امر ربى و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا.

هیکل پنجم

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم قال رب انى و هن العظم منى و اشتعل الراس شیبا و لم اکن بدعائک رب شقیا و انى خفت الموالى من ورائى و کانت امراتى عاقرا فهب لى من لدنک یرثنى ویرث من ال یعقوب و اجعله رب رضیا لقد صدق اللّه رسوله الرویا بالحق لتدخلن المسجد الحرام انشاء اللّه امنین محلقین روسکم و مقصرین لاتخافون فعلم ما لم تعلموا فجعل من دون ذلک فتحا قریبا.

هیکل ششم

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم قل اوحى الى انه استمع نفر من الجن فقالوا انا سمعنا قراءنا عجبا یهدى الى الرشد فامنا به ولن نشرک بربنا احدا و انه ، تعالى جد ربنا ما اتخذ صاحبه و لا ولدا و انه ، کان یقول سفیهنا على اللّه شططا.


هیکل هفتم

بسم اللّه الرحمن الرحیم
اعیذ نفسى باللّه العلى العظیم و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعوا الذکر و یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکر للعالمین .

حضرت باقر علیه السلام : براى دفع درد سر دست بر سر بمالد و هفت مرتبه بگوید:

اعوذ باللّه الذى سکن له ما فى البر و البحر و ما فى السموات و الارض و هو السمیع العلیم

از رسول اکرم صلى اللّه علیه و آله روایت شده است هر که خواهد کسى را به دوستى و محبت خود مایل سازد این آیه را خوانده به طعامى بدمد و به او بخوراند که موثر خواهد بود.


بسم اللّه الرحمن الرحیم
ان لا تعلوا على و اتونى مسلمین لو لا ان ربطنا على قلبها لتکون من المومنین .

 


 آیه جهت عزیز و محترم شدن
گویند هر کس (آیه الکرسى ) (آیات 255 تا 257) سوره بقره را بنویسد و بر بازوى خود بندد، به هر جا رود عزیز و محترم باشد.

یا علی

دعاى استفاده از تربت امام حسین علیه السلام
در مصباح المتهجدین از حضرت ابوعبداللّه علیه السلام منقول است چون تناول کند یکى از شما تربت مبارک امام حسین علیه السلام را اول بگوید:

اللهم انى اسئلک بحق الملک الذى تناول و الرسول الذى نزل و الوصى الذى ضمن فیه ان تجعله شفاءا من کل داء.

و مرضى که دارد نام ببرد شفا یابد ان شاء اللّه . 

هر کس چهل روز صبح بخواند خداوند دیدار حضرت مهدى علیه السلام را روزى او گرداند. (ان شاء اللّه )
به این صورت که در چهل روز 17488 مرتبه به صورت زیر هر روز 360 مرتبه به غیر از روزهاى دهم ، بیستم و سیم و چهلم که این چهار روز روزى 1132 مرتبه دعاى فوق را باید بخواند تحت شرایط زیر:
1 - با وضو باشد؛
2 - رو به قبله در جاى پاک بنشیند؛
3 - اول صلوات بفرستد؛
4 - از گناهان استغفار نماید؛
5 - این دعا را یک مرتبه بخواند.

یا من هو اقرب الى من حبل الورید یا من هو فعال لما یرید یا من یحول بین المرء و قلبه یا من هو بالمنتظر الاعلى یا من لیس کمثله شى ء و هو على کل شى ء قدیر.

6 - اصل دعا را بخواند:

یا اللّه یا محمد یا على یا فاطمه و بنیها یا صاحب الزمان ادرکنى یا فارس الحجاز ادرکنى یا ابا صالح ادرکنى و لاتهلکنى .

همه روز 360 مرتبه فقط روز دهم و بیستم و سیم و چهلم 1132 مرتبه .
7 - ده مرتبه صلوات ؛
8 - فاتحه و اخلاص بخواند؛
9 - اگر سوره اخلاص را بیشتر بخواند بهتر است زیرا اسم اعظم دارد.
خواندن این دعا آثار عجیب وافعال غریبه دارد.

دعاى سریع الاجابه
روایت شده که مردى خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام شکایت کرد از دیر شدن جواب دعایش فرمود چرا نمى خواهى دعا سریع الاجابه را پرسید که آن کدام دعا است فرمود بگو:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظیمِ الاَْعْظَمِ الاَْجَلِّ الاَْکْرَمِ الْمَخْزوُنِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینَ الَّذى هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ مِنْ نُورٍ وَ

نُورٌ فى نُورٍ وَ نُورٌ عَلى کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیئُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَةٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّةٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبارٍ عَنیدٍ لا تَقِرُّبِهِ

اَرْضٌ وَلایَقُومُ بِهِ سَمآءٌ وَ یَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خآئِفٍ وَ یَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَ بَغْىُ کُلِّ باغٍ وَ حَسَدُ کُلِّ حاسِدٍ وَ یَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّ وَالْبَحْرُ وَ

یَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلا یَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الاَْعْظَمُ الاَعْظَمُ الاَجَلُّ الاَْجَلُّ النُّورُ الاَْکْبَرُ الَّذى سَمَّیْتَ بِهِ

نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلى عَرْشِکَ وَ اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَاَسْئَلُکَ بِکَ وَ بِهِمْ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ...

"حاجت خود را ذکر کنید"
یا علی (این دفعه اعراب هم دارد

دعا اگر راه را گم کردید
به آواز بلند بگوید
(یا فارس الحجاز ادرکنى یا ابا صالح المهدى ادرکنى ادرکنى)

از طرف حضرت ولى عصر علیه السلام راه به او نشان داده مى شود و گمراه نمى شود و بسیار مجرب است .

 

یا علی

در کنزالمدفون سیوطی به نقل از حضرت علی (ع )روایت است که قرائت ده سوره مانعی برای ده حالت است :1-قرائت سوره حمد مانع از خشم و غضب خداوند.....2- قرائت سوره یس مانع عطش روز محشر....3- سوره دخان مانع از هول روز قیامت...4-سوره واقعه مانع از فقر و پریشانی....5-سوره ملک مانع عذاب ....6- قرائت سوره کوثر مانع از خصومت و تسلط دشمنان .....7- کافرون مانع از کفر در حال مرگ ...8- سوره اخلاص مانع نفاق است 9- سوره فلق مانع از حسد حاسدین .....10- سوره ناس مانع قروض و وسوسه شیطان میباشد   (مطلب ارسالی از آقا رضا)

دعایى است شان آن بسیار بزرگ است و خیلى عظیم مى باشد. راوى حضرت على علیه السلام از نبى اکرم صلى الله علیه و آله : وقتى به آسمان رفتم در شب معراج هفتاد هزار حجاب را طى کردم تا رسیدم به حجاب قدرت در آن نوشته شده این دعا با نور، جبرئیل عرض کرد: یا محمد صلى الله علیه و آله این دعا را براى کسى غیر از مومنین از امت خودت تعلیم ندهى چون که این دعا را هر که بخواند درهاى آسمانها بر روى ایشان باز مى شود و خداوند نظر رحمتش را شامل آن شخص کند که هم و غم او را بر طرف مى کند و هر گرفتارى که دارد خدا بر طرف مى سازد اگر قرض دار است قرضش ادا مى شود و گناهانش ‍ آمرزیده مى شود و مورد عنایت قرار مى گیرد مانند انبیاء و صدیقین و خداوند هزار قصر و از در و یاقوت براى او آماه مى فرماید و خداوند به او هر روز 360 مرتبه نظر رحمت کند و ملکى ندا مى کند که اعمالت را از سر بگیر که گناهان خودت و مادرت و پدرت آمرزیده شد و جمیع گناهانت مبدل به حسنات شد و ثواب هفتاد سال عبادت براى ایشان نوشته شد پس خیر دنیا و آخرت براى او جوع مى گردد و هر کس این دعا را نوشته با مشک و زعفران براى هر بیمارى که دهد شفا خواهد یافت و هر کس حمل نماید این دعا را با خود آمن خواهد شد از شر شیطان و هیچ گونه ملالى بر ایشان نمى رسد و محفوظ مى ماند از دزدان و جمیع حاجاتش برآورده خواهد شد و هر کس نزد فرزندانش بگذارد حفظ مى شوند از جمیع گزندگان مانند مار و عقرب و هر کس با خود حمل نماید از جمیع امور خوب بهره مند خواهد شد و هر کس بنویسید و در منزل بگذارد روزیشان زیاد گردد و اهل آن محفوظ مى گردند از جمیع گرفتاریها و قسم به آن کسى که شما را به رسالت مبعوث کرد اگر جمیع ثقلین و جمیع ملائکه تعدادشان هزار برابر اهل دنیا و آخرت شوند تا روز قیامت ثواب این این دعا را نخواهند توانست بنویسند چون این دعا بهترین دعا است نزد پروردگارت پس به امت خود تعلیم بده چون گنجى است از گنجهاى بهشت که خدا عنایت کرده است .


اللهم انى اسالک یامن اقر بالعبودیه له کل معبود و یا من یحمده کل محمود یا من یفزع الیه کل مجهود یا من یطلب عنده کل مفقود یا من سائله غیر مردود یا من بابه عن سواله غیر مسدود یا من هو غیر موصوف و لا محدود یا من عطاوه غیر ممنوع و لامنکود یا من لیس ببعید و هو نعم المقصود یا من رجاء عباده بحبله مشدود یا من شبهه و مثله غیر موجود یا من لیس بوالد بمعدود یا من حوض بره للانام مورود یا من لا یوصف بقیام و لا قعود یا من لاتجرى علیه حرکه و لاجمود یا اللّه یا رحمن یا رحیم یا ودود یا غافر ذنب داود یا من لا یخلف الوعد و یعفو عن الموعود یا من رزقه و ستره للعاصین ممدود یا من هو ملجا کل مقصى مطرود یا من دان له جمیع خلقه بالسجود یا من لیس عن نیل جوده احد مصدود یا من لایحیف فى حکمه و یحلم عن الظالم العنود ارحم عبیدا خاطئا لم یوف بالعهود انک فعال لما ترید یا بار یا ودود صل على محمد خیر مبعوث دعا الى خیر معبود و على آله الطیبین الطاهرین اهل الکرم و الجود و افعل بنا ما انت اهله یا ارحم الراحمین .

 

دعای دفع ترس منقول از امام صادق (ع) : اللهم انک لا یکفی منک احد و انت تکفی من کل احد من خلقک فاکفنی کذا و کذا . ..در مکارم الاخلاق آورده اند که پیامبر به حضرت علی فرمودند که هر گاه در ورطه و مهلکه ای افتادی بگو : بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین. ....از سلمان فارسی نقل شده که هر کس صبح ها سه بار بگوید این جمله را خداوند هفتاد نوع بلا را از او دفع میکند : الحمد لله رب العالمین الحمد لله حمدا کبیرا طیبا

روایت است که حضرت رسول فرمودند هر کس که هر وقت این دعا را بخواند چنان باشد که 360 حج کرده باشد و 360 ختم قرآن خوانده باشد. 360 بنده آزاد کرده باشد و 360 دینار صدقه داده باشد و 360 اندوهگین را از غم رهاوی بخشد . چون حضرت رسول این کلام را فرمود جبرئیل در رسید و گفت یا رسول الله هر بنده از بندگان خدا و هر امتی از امتان تو که این دعا را در عمر خود یکبار بخواند، یا محمد بحرمت و جلال خودم قسم او را هفت چیز بدهم: اول فقر و درویشی را از وی بردارم، دوم از سوال نکیرین ایمن گردانم، سوم از پل صراط بگذرد، چهارم از مرگ مفاجاه نگاه دارم، پنجم دوزخ را بر وی حرام گردانم، ششم از تنگی قبر نگهدارم، هفتم از غضب سلطان و ظالم حفظ فرمایم.

 

لا إله الا الله الجلیل الجبار ، لا إله الا الله الواحد القهار ، لا إله الا الله العزیز الغفار ، لا إله الا الله الکریم الستار ، لا إله الا الله الکبیر المتعال ، لا إله الا الله وحده لا شریک له إلهاً واحداً رباً و شاهداً احداً صمداً و نحن له مسلمون ، لا إله الا الله وحده لا شریک له إلهاً واحداً رباً و شاهداً احداً صمداً و نحن له عابدون ، لا إله الا الله وحده لا شریک له إلهاً واحداً رباً و شاهداً احداً صمداً و نحن له قانتون ، لا إله الا الله وحده لا شریک له إلهاً واحداً رباً و شاهداً احداً صمداً و نحن له صابرون ، لا إله الا الله محمداً رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و علیٍّ علیه السلام ولی الله ، اللهم   إلیک وجهت وجـهی و إلیک فَـــــوضتٌ أمـــری و علیک توکلــت

یا أرحــــم الراحــمین

هرگاه خواستید برای خود و یا برای دیگران تعویذ یا دعای بخت گشایی بنویسی باید که این عمل را در اول ماه انجام دهی وقتی که طالع طالب قمر در عقرب نباشد (به تقویم رجوع کنید) و در ایام نحس نباشد و در ساعت سعد مانند شمس یا مشتری انجام داد و در روز یکشنبه یا پنجشنبه  یا جمعه باشد و هنگام نوشتن باید بخور خوشبو سوزاند و قبل از این عمل چند روز قبل ترک گوشت حیوانی کرده و دو رکعت نماز حاجت خواند و از صمیم قلب و خلوص نیت عبادت کرد و طلب بخت گشایی نمود و دعا را باید به مشک  و زعفران و آب باران یا برف نوشت و ۴۰ روز منتظر باشی برای نتیجه عمل خود. در این مدت اگر دعا و تعویذ شما صحیح باشد و مستجاب شده باشد حتما مشخص می شود.

* باز هم توصیه می کنم که شخصاً اقدام به نوشتن نکنید و آنرا به اهل فن واگذار کنید. زیرا عواقبی هم دارد.

  • دختر این دعا را بنویسد و همراه داشته باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم  الحمدُ لله ربّ العالمین یرجونَ تجارۀ ً لن تــَـبور.

  • در خواص الآیات آمده که این نوشته را بر گردن دختری ببندند که شوهر نکرده باشد زود شوهر کند :

بسم الله الرحمن الرحیم  وَ من کلّ شئ ٍ خلقنا زوجین ِ لعلکم تَذکرونَ اللهم بحقّ قولکَ هذا و بحقّ محمد و آلهِ اَن ترزُقَ هذا المرءه زوجاً موافقاً غیرَ مخالفٍ بحقّ محمدٍ و آله اجمعینَ

به جهت محبت میان زن و شوهر و غیره به گلاب و زعفران نوشته ناشتا به شوهر بخوراند:

(سوره دهر/۱) بسم الله الرحمن الرحیم. هل اتی علی الانسان حین من الدهر لم یکن شیئاْ مذکورا  انا خلقنا الانسان من نطفه امشاج نبتلیه فجعلناه سمیعاْ بصیراْ

پس بگو لِکَ بُبتَلئ فلان.

  • بجهت محبت در سیب سرخ هفت مرتبه بخواند و به مطلوب بخوراند: (السرالمستور ص۳۴)

بسم الله الرحمن الرحیم . و لقد جعلنا فی السماء بُروجاْ و زَیــّناها للناظرین و حَفِظناها من کل شیطان رجیم.

در کتاب منتخب التواریخ آمده است: نام مبارک حضرت قمر بنی هاشم که عباس است، به شمار ابجد می شود ۱۳۳ و آنکه می گویند:

 

یکی از ختمهای تجربه شده این است که ۱۳۳ مرتبه این عبارت را بخوانند حاجتشان روا خواهد شد:

یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین علیه السلام

حسب حال ننوشتی و شد ایامی چند            محرمی کو که فرستم بتو پیغامی چند

 

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید                 هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

عیب بی جمله چو گفتی هنرش نیز بگو         نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند

ای گدایان خرابات خدا یار شماست                چشم اِنعام ندارید ز اَنعامی چند

پیر میخانه چه خوش گفت به دردی کش خویش    که مگو حال دل سوخته با خامی چند  (حافظ)

یا علی به دوستدارانش. خواص اسم مبارک و جلاله  المُقیت:

  • امام رضا فرموده اند: هر کس این اسم را هفت بار بر آب روان یا آب باران بخواند و طفل بدخویی بخوردُ خوش خوی گردد و خوش دهن.
  • مداومت بر اسم المقیت برای توسعه رزق نافع است.
  • برای برآمدن حاجات، این اسم را بر کوزه خالی نوشته و آن را پر از آب کنند و بخورند که مقاصد و مطالب بر می آید و مجرب است.
  • به جهت شفا پیدا کردن مریضی که مایوس از زندگی است اسم المقیت را به تعدادی که امکان دارد در ظرفی نوشته، روی آن آب ریخته و به مریض بخورانند.
  • به جهت وسعت رزق در شبانه روز ۵۵ بار خوانده شود.

از جمله اسماء حسنای الهی نام مقدس "الودود" می باشد.

امام رضا (ع) می فرمایند، هر کس در روز جمعه از جهت الفت بین زن و شوهر بر هزار و یک مویز (شبیه کشمش) یا بر طعام بخواند و هر دو بخورند، دوستی و موانست یابند. (بحر الغرائب، ص۱۰۵)

یکی از بزرگان فرموده که اگر کسی دشمنی قوی یا جمعی دشمن شخصی باشند، به جهت دفع آن دشمن بزرگ چهل روز به عدد کبیر این اسم (۲۰) مداومت نماید آن دشمن محب و مهربان او می گردد. أنشا الله.

جهت باز شدن تمام گره ها و رفع مشکلات در هر روز ۷۷ بار ذکر الودود خوانده شده است.

دخان، پـــایـــان حیــــات بر روی زمیـــــن 

: فارتقب  یوم تأتی السماء بدخان مبین – یغشی الناس هذا عذاب ألیم

ای رسول منتظر باش روزی را که بر عذاب کافران، آسمان دودی را پدید آرد پیدا و آشکار آن دود آسمانی که عذابی دردناک است مردم را احاطه میکند.

آیات 10 و 11 سوره دخان از کلام الله مجید

با سلام

گاهی اوقات هنگامی که انسان تنهایی به پیاده روی میرود، در هنگام رفتن به سر کار، خلاصه هر زمان که انسان ذهنش بیکار میشود سئوالاتی به سراغ او می آید که تا کنون کسی به آنها جواب نداده است و در عین حال هم بسیار جالب وشنیدنی می باشند سئوالاتی از قبیل اینکه: آخرین عدد چیست؟ و بسیار سئوالات دیگر... یکی از سئوالاتی که روزها در ذهن من پردازش میشد، در مورد آخرین نفری است که از این دنیا میرود.....

نمی دانم شما هم تا به حال به پایان حیات بر روی زمین فکر کرده اید یا نه؟ تا به حال فکر کرده اید که آخرین کسی که از این دنیا میرود چه کسی خواهد بود؟ و چه گونه حالی خواهد داشت؟ آیا تمام مردمان آخرالزمان و نزدیک به قیامت دسته جمعی از این دنیا خواهند رفت یا خیر؟ اگر چنین نیست پس آخرین نفری که از این دنیا خواهد رفت چه حالی خواهد داشت تک و تنها در زمین.....!!

من این سئوال را همیشه از خودم میپرسیدم و به دیگران نیز میگفتم تا اینکه مطلب جالبی را پیدا کردم....

 

دخان، از علامات قیامت

دخان، دودی است که کل و جمیع عالم را فرا می گیرد و همه دنیا، از قبیل خانه ای که در آن آتش افروخته شده باشد، پر از دود شود و نفسهای جماعت کفار را خواهد گرفت، و به مؤمنان مرضی از قبیل زکام عارض میشود و مدت چهل روز این دخان در دنیا باقی میماند پس نسیم خوشی می وزد و جمیع مؤمنان را خداوند منّان قبض روح میفرمایند. و مردمان شریر بی خیر باقی میمانند که مانند مرغان هر ساعتی بر شاخه ای از درخت عصیان مینشینند و مثل درندگان هرگز پیرامون نیکی و خوبی نمیگردند و خانه ی کعبه را خرا خواهند کرد و نعمت خدا را با نعمت و بت پرستی صرف نمایند تا آنکه صور اسرافیل را میشنوند و آخر علامات آتشی است که از قصر مون که شهری است از توابع حضرت موت یمن که وادی برهوت درآنجاست بیرون می آید و مانند باد و ابر در ظرف هشت شبانه روز تمام دنیا را خواهد پیمود و احاطه خواهد کرد و در میان زمین و آسمان صدای رعدی میدهد و به هر که برخورد کند، میسوزاند، گرمی آن در شب بیش از روز میباشد و مردم را به سوی محشر میدواند. چنانچه ما در سوره دخان آیات 10 و 11 چنین میخوانیم:

فارتقب  یوم تأتی السماء بدخان مبین – یغشی الناس هذا عذاب ألیم

ای رسول منتظر باش روزی را که بر عذاب کافران آسمان دودی را پدید آرد پیدا و آشکار آن دود آسمانی که عذابی دردناک است مردم را احاطه میکند.

 

عقیده ی ستاره شناسان

ستاره شناسان معتقدند تا چند میلیون سال دیگر خورشید، تنها ستاره منظومه شمسی بر اثر فعالیت های درونی آن، بزرگ خواهد شد و عطارد و زهره را همان اول در خود جای خواهد داد و بعد نوبت زمین فرا خواهد رسید.

تصویر شبیه سازی شده از بلعیده شدن زمین توسط خورشید

در آن هنگام تمامی آبهای موجود در سطح زمین بخار خواهند شد و حیات بر روی زمین به پایان خواهد رسید سپس پس از مدتی زمین را خواهد بلعید و به آن هم اکتفا نخواهد کرد و تا مریخ بزرگ خواهد شد و آن را هم در بر خواهد گرفت. و آنگاه هم پایان عمر خورشید. بله، به راستی که هراس را به همراه دارد آن هم چه ترسی.

ما در قرآن در سوره تکویر چنین میخوانیم:

اذا الشمس کورت – و اذا النجوم نکدرت – و اذا الجبال سیرت – و اذا العشار عطلت – و اذا الوحوش حشرت – و اذا البحار سجرت و ....

هنگامی که آفتاب تاریک شود – و ستارگان آسمان تیره شوند (و فرو ریزند) – و کوهها به حرکت آیند – و شتران عشار را به کلی رها کنند و به دور افکنند – و هنگامی که وحوش به عرصه قیامت محشور گردند – و هنگامی که دریاهای آب شعله ور گردند و .....

پایان عمر تمام موجودات

خداوند جل جلاله فرمود:

ای عزرائیل، قسم به جلال و عظمت خودم روزی جان تو را نیز خواهم گرفت همانطور که تو جان بندگان مرا گرفتی.

از حضرت صادق روایت آمده است که:

بدانید که همۀ اهل زمین میمیرند، تا اینکه کسی روی زمین باقی نماند، و بعد اهل آسمان ها میمیرند، تا اینکه کسی در آسمانها باقی نماند؛ مگر ملک الموت و حاملان عرش و جبرئیل و میکائیل.

آنگاه ملک الموت می آید و در مقابل پروردگار قرار میگیرد، پرسیده میشود: چند نفر باقی مانده؟ عرض میکند خدایا کسی باقی نمانده! مگر ملک الموت و حاملان عرش و جبرئیل و میکائیل. پس به او گفته میشود به جبرئیل و میکائیل بگو بمیرند.آنگاه ملائکه حامل عرش میگوید: پروردگارا اینان امین تو و رسول تو هستند،

پس خدای متعال میفرماید: من چنین حکم کرده ام که هر جانداری که روح دارد بمیرد.

سپس ملک الموت می آید و در مقابل پروردگار می ایستد پس از او سئوال میشود چه کسی باقی مانده؟ در جواب میگوید: کسی باقی نمانده جز ملک الموت و حاملان عرش، خطاب میرسد به حملۀ عرش بگو بمیرند و آنها میمیرند.

آنگاه با حالت غم و غصه می آید در مقابل پروردگار و چشمش را بالا نمی آورد پس به او گفته میشود چه کسی باقی مانده؟ عرض میکند کسی باقی نمانده جز ملک الموت، پس به او گفته میشود (مت) یعنی بمیر پس میمیرد.

آنگاه خدای تعالی زمین و آسمانها را به دست میگیرد و می فرماید:

کجایند کسانی که برای من شریک قائل بودند؟

دنیا به این وجاهت   اصلآ صفا نــــــــدارد

بیمار مـــال دنیـــــا   دردش دوا نـــــــدارد

عمر کســی به دنیا   آخر بـــــقا نـــــدارد

در وقت جان سپردن   شاه و گدا نــــدارد

در این ره خطرناک   کس همسفر نـــدارد

هر کس به وقت رفتن   جز یک کفن ندارد

قـــــــرآن، معجزۀ جاوید پیــــــامبر اسلام 

: برترین معجزۀ پیـــامبر اســـلام

تا کنون بسیار شنیده اید که قرآن را معجزه پیامبر میدانند، اما چرا معجزه؟

این کتاب هم مانند سایر کتب آسمانی! پس چه تفاوتی آن را از سایر کتب آسمانی متمایز ساخته است؟

یکی از دلایلی که باعث شد عده ای زیادی از مردمان بر پیامبر ایمان بیاورند، این بود که پیامبر ما با اینکه بیسواد بودند چطور میتوانستند چنان حرفهای عجیبی بزنند؟چطور یک مرد چوپان، میتواند مردم را از گذشته و آینده و حال آگاه سازد، حال آنکه تا کنون دارای هیچ گونه سوادی و علمی نبوده است؟ چطور این چنین شخصی میتواند این گونه سخنانی بر زبان جاری سازد، مردم را پند و اندرز دهد، از سایر پیامبران بگوید، شرح اقوامی که در گذشته دچار عذاب و یا نعمت الهی گشته اند را بدهد، از روز رستاخیز سخن بگوید و .....؟ همان شخصی که تا همین دیروز حتّی سواد خواندن و نوشتن را هم نداشت. این خود یک معجزه بود، معجزه ای بس بزرگ و جاوید به طوریکه تمام پیامبران تا مدتی زیستند و برای اثبات حرفهای خود معجزه ای آوردند و پس از درگذشت آنان معجزاتشان نیز به همراه آنان میرفت ولی پیامبر گرامی اسلام معجزه ای جاوید برای ما و جهانیان به ارمغان آورد که تا قیامت و بعد ازآن نیز جاوید خواهد ماند.

از دیگر معجزات قرآن میتوان به عاجز ماندن اقوام و گروههای یهود و دشمنان اسلام و سایر گروهها به تحریف و تغییر در آیه های قرآن اشاره کرد و باید دید که تا کنون هیچ بشری نتوانسته است، ذره ای از آیات قرآن را تحریف نمایند، آنان که خود متخصص در تحریف و انحراف کتب سایر ادیان الهی بودند. برای مثال در انجیل حضرت عیسی (ع) را پسر خدا خطاب کرده اند و یا عده ای وی را خدای خود میدانند، و یا میتوان به عده ای از نابخردان و جاهلان کافر اشاره کرد که در تورات، خدا را به گونه ای وصف کرده اند که گویی مقام انسان را دارد برای مثال در جایی نوشته اند:

روزی خداوند در خانه اش خواب بود که ناگهان زنبوری آمد و او را نیش زد و.......

نظم و ترتیب آیات، سوره ها و جزوات نیز از سایر شگفتی های قرآن میباشد. من میتوانم به یکی از آنان اشاره کنم و آن اینکه: در ابتدا و سوره های آغازین قرآن در مورد آفرینش انسان و در سورهای پایانی قرآن بیشتر، در مورد قیامت به صحبت پرداخته است. یعنی اینکه در اوئل شروع سورها، از آفرینش آدم نوشته و در سوره های اواخر قرآن بیشتر در مورد پایان حیات آدم در روی زمین و آغاز قیامت صحبت به میان آورده است چنان که پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و صلم) فرمود: سوره های پایانی قرآن مرا پیر کرد. و همچنین اگر به آیات 30 تا 37 سوره ی بقره مراجعه نمایید در مورد آفرینش انسان و اگر به سوره ای مانند سوره نبأ که یکی از سوره های پایانی میباشد مراجعه فرمایید در مورد قیامت توضیح داده است. (شرح بعضی دیگر از نظوم قرآن و رمز 19 در پایان آمده است.)

از دیگر معجزات قرآن میتوان به قدرت نفوذ آن بر هر شئی در این عالم اشاره کرد.

چنانکه از حضرت صادق (ع) روایت شده است که: هرکس صد آیه از قرآن از هر جا که خواهد تلاوت نماید، بعد از آن هفت مرتبه یا الله بگوید اگر بر سنگ سخت دعا کند هر آینه شکافته گردد. و همچنین میشود به گفتگوی حضرت علی (علیه السلام) با پیامبر اشاره کرد که پیامبر هفت آیه ی پر فضیلت را بدو بیاموخت و فرمود: یا علی خواهی تو را چیزی بیاموزم که اگر تمام موجودات هفت آسمان و زمین گرد هم آیند نتوانند بر تو آسیبی رسانند و هیچ کس بر تو ظفر نیابد. که این فضیلت و قدرت کلام خدا را که منظور همان قرآن است را ثابت مینماید. آیات قرآن چنان قدرتی دارند که حتی میتوانند بر اعضاء داخلی بدن نیز نفوذ پیدا کنند، در قرآن آیه ای وجود دارد که شخص پس از خواندن آن، اگر برای مثال شئی در بدن او فرو رود، بر او اثری ندارد و هیچ گونه خونی از او خارج نمی شود. چنانکه از پدرم شنیدم که برادرش میتواند سوزنی را در هر جایی از بدنش فرو ببرد و به قول امروزیها بدون درد و خونریزی. من به این حرف اعتنا نکرده، از عموی خود خواستم تا در مقابل چشمان خودم این کار را انجام دهد ولی او رد کرد. اما من به همراه عده ای دیگر پس از گفتگوهای بسیار، وی را راضی نمودیم و او این کار برای ما انجام داد و تأکید کرد: برای انجام چنین کاری شخص باید یقین و عقیده ای مستحکم به قدرت خدای متعال داشته باشد و تنها خواندن آیه ای از قرآن کافی نیست، پس اگر در حین انجام این کار حتی برای یک لحظه  هم، بر قدرت خدا شک کردم ممکن است خسارت جدی بر من حاصل آید. البته من بعد ها آن آیۀ شریفه را فرا گرفته ولی هیچ گاه جرأت آنکه این کار را - برای استحکام عقیده ی خویش به کار گیرم - پیدا نکردم.

از جمله معجزهای بسیار عجیب قرآن که خود نیز در آیه 31 سورۀ مدثّر برآن اشاره میکند، عدد 19 میباشد که یکی از نشانه ها و آیات الهی است. اگر در آیات قرآن دقت کرده باشید، حتمآ متوجه این موارد خواهید شد:

-         اگر کلمه یکتا که در عربی واحد میشود را در ابجد حساب نماییم، عدد نوزده به دست خواهد آمد.

-         جمع حروف بسم الله الرحمن الرحیم نوزده میشود.

-         اولین سوره ای که نازل شد سورۀ مبارکۀ علق بود که از آخر قرآن نوزدهمین سوره از قرآن میباشد.

-         سوره علق نوزده آیه دارد.

-         در قرآن همه ی سوره ها دارای بسم الله الرحمن الرحیم میباشند به جز سوره ی توبه. اگر ما 114 سوره داشته باشیم 113 سوره از آن دارای بسم الله الرحمن الرحیم میباشد که این عدد بر 19 تقسیم پذیر نیست، ولی اگر شما نوزده سوره بعد از سوره ی توبه به پیش روید، به سوره ای میرسیم که یک (بسم الله الرحمن الرحیم) اضافه دارد (سوره ی نمل) و در نتیجه ما 114 بسم الله الرحمن الرحیم خواهیم داشت .

-         و بسیار بسیار نشانه ها ی دیگر.

در قرآن بعضی از کلمات با کلمه های دیگر که از نظر معنی با همدیگر تناسب دارند یکسان به کار رفته شده اند. مثلاً :

-         کلمه ی حیات 145 بار با مشتقات آن و کلمه موت یا مرگ نیز 145 بار با مشتقاتش به کار رفته است.

-         کلمه “دنیا “ 115 بار و کلمه “آخرت“ هم 115 بار بکار رفته است.

-         کلمه “ملائکه“ 88 بار در قرآن آمده است و کلمه “شیاطین“ نیز به همان تعداد 88 بار بکار برده شده اند.

-         -“حر“ یعنی گرما 40 بار و کلمه “ برد“ یعنی سرما نیز 40 بار بکار برده شده اند.

-         کلمه “مصائب“ 75 بار و کلمه “شکر“ نیز 75 بار.

-         کلمه زکات 32 بار و کلمه “برکات“ نیز 32 بار .

-         کلمه “عقل“ ومشتقات آن 49 بار و کلمه “نور“ نیز با مشتقاتش 49 بار .

-         کلمه “یوم “ به معنی روز و “شهر“ به معنی ماه در قرآن به ترتیب 365 بار و 12 بار بکار رفته اند.

-         کلمه “رجل“ به معنی مرد 24 بار و کلمه “امرأه “ به معنی زن نیز 24 بار در قرآن بکار رفته اند.

-         کلمه “امام“ بصورت مفرد و جمع 12 بار در قرآن آمده است.

انسان، اعجوبه ای در نظام هستی

با سلام. در پست قبلی در مورد آغاز آفرینش آسمانها و زمین مطلبی را نوشته بودم، و اگر خدا بخواهد آن را تا پایان حیات در روی زمین ادامه خواهم داد. امروز در مورد آفرینش انسان مطالبی را خواهم نوشت.

اما ایرج آقا در خواست کرده بودند که در مورد شنیده شدن صدای اذان در ماه مطلبی را بنویسم، راستش من در این مورد چیزی نشنیده بودم و با جستجویی که در گوگل داشتم به مطالب اندکی دست یافتم که بیانگر آن بود که نیل آرمسترانگ اولین مسافر ماه، پس از رسیدن به آنجا صدای اذان را شنیده است. در این مورد چند سئوال پیش می آید، آن هم اینکه:

عده ای میگویند که آرمسترانگ در ماه صدای بلال را که در حال اذان گفتن بوده را شنیده است. او از کجا فهمیده است که این صدا، صدای بلال میباشد؟ و یا بهتر است که بگویم او که اصلآ زبان عربی را نمی دانست و یا حتی در مورد اسلام هم بعید به نظر میرسد چیزهایی را بداند، پس چطور فهمیده این صدا، یکی از ذکرهای مسلمانان در هنگام نماز خواندن میباشد و بعد به حقانیت اسلام پی ببرد و اسلام بیاود؟ و صد البته من منکر قدرت خدای متعال نمی شوم، ممکن است وی هنگامی که به ماه رسیده صدای اذان در او تلقین شده و با اینکه در مورد اسلام هم چیزی نمیدانسته ولی به قدرت خدا، اسلام در ذهن او گنجانده شده و هنگامی که به سفینه بازگشته است، شروع به نماز خواندن کرده است! ولی به هر حال همانطور که قبلآ هم خاطر نشان کرده بودم، امروزه در این دنیای دروغ و فریب و نیرنگ و حیله و مکر و کلک هر چه را که حتی با چشم خود هم ببینیم نباید باور کنیم به غیر از مطالبی که در یک کتاب گنجانده شده است که در آن وعده داده شده است که هیچ گاه کسی نمیتواند مانند آن را بیاورد و آنهم: کلام الله مجید، قرآن کریم میباشد. و اما...

چگونه روح در آدم دمیده شد؟

در میان فلاسفه و محققان اسلامی اختلاف است در روح، که آیا روح مولود ترکیبی این بدن عنصریست یا موجودی میباشد که از خارج مانند سوارکاری که بر مرکب خود سوار میشود بر بدن کنترل می یابد.

بدن آدم که از عناصر ساخته و پرداخته شد، بی جان در حضور ملائکه الهی حضور داشت و  ملائکه که بر آن خیره شده بودند سخت از این موجود عجیب در شگفتی فرو ماندند. و ابلیس همان موجودی که از آتش ساخته شده بود در اثر زیادی عبادات در صف فرشته گان قرار گرفته بود که گویند یکبار در هنگام نماز خواندن چند هزار سال در رکوع باقی مانده بود، خواست تا از محتویات درونی آدم آگاه گردد و با اجازه حق تعالی، از ورودی دهان وارد اعضاء و احشاء او شده از ریه و دل سایر اعضا دیدن کرد، چون خواست وارد قلب شود، خطاب شد: این خانه محل اشراق نورهای ربوبی است و جای دیدن و ورود تو نیست و تو حق ورود به خانه دل که محل اسرار و آستان احرام است را نداری. ابلیس از کالبد آدم خارج شد و بالای سر او ایستاد و گفت: اگر به من امر شود که از تو اطاعت کنم سر پیچی خواهم کرد، و اگر بر تو امیر و مسلط گردیدم بر تو رحم نخواهم نمود.

جسد آدم پس از طی مراحل کمال جسمی مهیای نفخه روح شد. آنگاه از مصدر ربوبی خطاب شد: ای روح بر این بدن داخل شو، ولی این موجود مجرد از تصرف این جسم عنصری خودداری میکرد و میگفت: مدخل آن بعید و آخر آن تاریک است. تا مرتبه چهارم خطاب شد: ادخل کرها و اخرج کرها

روح وارد بدن خاکی انسان شد سر او تکانی خورد بینی عطسه زد و سر بلند کرد و گفت: الحمد الله رب العالمین

و صد سال به همین ترتیب بود. چون روح به سینه او رسید خواست بلند شود قدرت نداشت خطاب شد: و کان الانسان عجولا روح تا قدم او رسید اشتها بر او غالب شد و تحریض بر میل به غذا نمود چون روح بر او متصرف شد و غالب گشت انسان، این اعجوبه و موجود شگفت انگیز و از هر نظر کامل، پا به جهان گشود. از حضرت امیر المؤمنین روایت است که: آدم را به این جهت آدم میگویند که از ادیم زمین یعنی از روی سطح زمین ساخته شده است. و جبرئیل آمد و از چهار رنگ و چهار آب و چهار طینت آورد و از مجموع این آب و خاک آدم را آفریدلذا آب شیرین در دهان آدم، و آب شور در چشم آدم و آب تلخ در گوشهای او و آب گندیده در بینیش میباشد.

از پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله پرسیدند:

خداوند جهان هستی را در چند روز آفریده است؟ فرمودند: بدانید که پروردگار این عالم، آن را در شش روز آفرید که روز یکشنبه شروع شد و روز جمعه خاتمه یافت. روز یکشنبه آسمان و زمین را آفرید، روز دوشنبه آفتاب و ماه ستارگان را خلق کرد، روز سه شنبه جانوران و موجودات جوی و پرندگان را آفرید، روز چهارشنبه آبهای عالم را و دریاها را مسخر گردانید. و رودها و نهرها را جاری ساخت و نباتات گوناگون از زمین رویانید و روزی جانوران و حیوانات را مقدر و قسمت هر یک را معین فرمود. روز پنجشنبه بهشت و موجودات حافظ بهشت را بیافرید و روز جمعه فرشته گان ملکوت اعلا را خلق فرمود و اصل گوهر آدم و حوا و عنصر ترکیبی بنی آدم در صباح جمعه تخمیر شد. و آنگاه به ملائکه و فرشته گان آسمان ها و حیوانات و همه موجودات دستور فرمود آدم را سجده کنید.

در اینجا بد نیست این را هم اضافه کنم که در بعضی از روایات آمده است که قبل از انسانها، در زمین موجودات دیگری میزیستند که ابلیس هم سردسته آنان بود. کفر و طغیان و سرکشی آنان به حدی زیاد شد که خداوند آنها را مورد عذاب خود قرار داد و نسل آنان را قطع و منهدم ساخت و ابلیس هم به آسمانها برده شد و گفته میشود که ابلیس از فرشته گان نبوده است. و آنگاه که خداوند به همه موجودات امر فرمود که آدم را سجده کنید، او به دلیل حسادتی که به انسان داشت از این کار صرف نظر کرد. و از آن روز به بعد دشمنی وی با انسان شروع شد (و به نظر من باید به جای اینکه بگویند فلانی کینه ی شتری دارد، بگویند که فلانی کینه شیطان را به ارث برده است.)اما نکته ی دیگر اینکه ما میدانیم قبل از انسانها در روی زمین موجوداتی بودند که امروزه ما آنها را به اسم دایناسور میشناسیم، به نظر من موجوداتی را که شیطان سر دسته آنها بوده است ممکن است که همین دایناسورها باشند و در آخر هم که نسل آنان به علت نا معلومی قطع گردید. (عده ای دلیل آن را شهاب سنگ ها میدانند.)خلاصه....

سپس تخت آدم را در بهشت بردند و اطراف بهشت گردانیدند و آن معراج حضرت آدم بود به طوریکه تمام موجودات بهشت را از دیده او گذرانیدند و در روز شنبه بود که خداوند متعال و خالق، همه جهان را آفریده بود که دیگر قصوری در عالم آفرینش وجود نداشت.

و لقد خلقنا السماء و الارض و ما بینهما فی سته ایام و ما مسنا من لغوب.

از رسول خدا (ص) در مورد اولین مخلوقی که خداوند آفریده بود پرسیدند و گفتند: خداوند اولین چیزی را که آفرید چه چیزی بود؟

فرمود: اولین چیزی که آفرید گوهری از زبرجد بود که هیچکس به جز خدای متعال بزرگی آن را نمیدانست و امواجی یافت و دودی و بخاری از آن برخواست و در هوا بایستاد پس آن دود آبی رنگ هفت قسمت شد و از هر قسمت آسمانی پدید آمد که معلق است بدون پایه و اساس و هز آسمانی با دیگری پانصد سال فاصله دارد و از کف آن زمین را آفرید و در طبقات یکدیگر بداشت و فاصله ی هر زمین نیز پانصد سال راه است. یک نکته جالب اینکه پیامبر در روایات دیگری هم به این نکته اشاره دارد که فاصله هر آسمان به یکدیگر پانصد سال و فاصله هر زمین به دیگری هم پانصد سال میباشد. این عدد بر حسب چه واحدی اندازه گیری شده است؟ ما هم اکنون اگر بخواهیم با سرعت نور از کهکشان خودمان که کهکشان راه شیری نام دارد به کهکشان دیگری برویم، چند صد و چندین میلیون سال نوری طول میکشد، ولی پیامبر بر این تأکید داشتند که فاصله بین یک آسمان تا آسمان دیگری پانصد سال است. شاید هم این زمان بر حسب زمان دنیای دیگر حساب میشود چون در آن دنیا هر سال آن برابر با هزار سال این دنیا میشود و...

از عالم وجود اول قلم را آفرید و هر چه آفرید با قلم بر لوح محفوظ نگاشت. نوشته اند که اولین عبارتی را که قلم نگاشت «بسم الله الرحمن الرحیم» بود. پس از آن عرش را خلق فرمود در حالی که هر چه بود آب بود و غیر از آب چیزی نبود و روزها و سالهای ربوبی گذشت و به غیر از قلم و عرش هیچ مخلوق دیگری نبود.

در پاسخ به سئوال:

یک سئوال!!!

روزی ابلیس یا همان شیطان ملعون نزد حضرت عیسی (علیه اسلام) رفت و از او سئوالی پرسید.

شیطان گفت: آیا خدا قادر است که جهان را در یک تخم مرغ جا دهد، بدون اینکه نه تخم مرغ بزرگ شود و نه جهان کوچک شود؟

حضرت عیسی(علیه السلام) فرمود: خداوند متعال بر هر چیزی قادر است، اما این چیزی که تو گفتی غیر ممکن میباشد.

نظیر همین سئوال را شخصی از امیرالمومنین حضرت علی «علیه السلام» یا امام صادق «علیه السلام» (به احتمال بیشتر از امیرالمومنین علیه اسلام) پرسید.

ایشان در جواب فرمودند:

چند حس داری؟ گفت: پنج تا. فرمود: کدام یک از آنان کوچک تر از سایر آنان است؟

گفت: بینایی. فرمود: به اطراف بنگر، و بگو چه میبینی؟

گفت: کوهها، دشتها، بیابانها و مزارع کشاورزی و...

آنگاه فرمود: چگونه است که کوهها و زمینهای به این بزرگی در چشم کوچک تو جا میشود بدون آنکه آنها کوچک گردند و چشم تو بزرگ گردد، آن خدایی که قادر است در چشم کوچک تو، اجسام به این بزرگی را - مانند کوهها – جای دهد؛ نیز میتواند جهان هستی را در یک تخم مرغ جای دهد بدون آنکه نه جهان کوچک شود و نه تخم مرغ بزرگ گردد.

 با سلام. امروز با یک سئوال آمدم. شاید شما هم آن را شنیده باشید. به هر حال سئوال جالبی هست.

روزی ابلیس یا همان شیطان ملعون نزد حضرت عیسی (علیه اسلام) رفت و از او سئوالی پرسید.

شیطان گفت: آیا خدا قادر است که جهان را در یک تخم مرغ جا دهد، بدون اینکه نه تخم مرغ بزرگ شود و نه جهان کوچک شود؟

حضرت عیسی(علیه السلام) فرمود: خداوند متعال بر هر چیزی قادر است، اما این چیزی که تو گفتی غیر ممکن میباشد.

نظیر همین سئوال را شخصی از امیرالمومنین حضرت علی «علیه السلام» یا امام صادق «علیه السلام» (به احتمال بیشتر از امیرالمومنین) پرسید. آن حضرت چنان جواب عاقلانه ای به آن شخص داد که من هم حیران ماندم.

از دوستان و عزیزان خواننده خواهش دارم کسانی که میتوانند حدس بزنند، آن امام چه جوابی به آن شخص دادند، جواب خود را در قسمت نظرات مطرح کنند. بعد هم انشا الله در پست بعدی جواب آن را خواهم نوشت.

موجودات دیگر در کرات دیگر؟

سبحان الذی خلق الازواج کلها مما تنبت الارض و من انفسهم و مما لایعلمون.

پاک و منزه است خدایی که همه ممکنات عالم را جفت آفریده، چه از نباتات روی زمین و از نفوس بشر و چه از مخلوقات دیگری که شما از ایشان آگاه نیستید.

آیه 36 سوره ی یاسین (یس)

آیه بالا که برادرم آن را به من نشان داد، اشاره به موجودات دیگری که ما از آنان آگهی نداریم، دارد. به نظر من، این آیه اشاره به موجودات ناشناخته ای در کرات دیگر دارد و نه به موجودات ناشناخته در زمین و برای مثال در قعر دریا. البته من نه محقق هستم و نه مفسر، فقط عقیده خود من هست، اگر هم خود شما دقت کنید، معنی این آیه را خواهید فهمید.

در آیه بالا چون قرآن در حال توضیح دادن بر روی موجوداتی که خدا آنها را جفت آفریده، میباشد، پس بحث در مورد موجودات جهان میباشد و در اینجا عبارت «مما لا یعلمون» که میشود « و چه از آنهایی که شما نمیدانید» دیگر این معنی را نمیدهد و معنی آن میشود:

چه آن موجوداتی که شما از ایشان آگهی ندارید.

ما در زمین، موجودات بسیاری داریم که آنها هنوز کشف و یا حتی توسط یک انسان هم دیده نشده اند. برای مثال میشود به یک دریای عمیق، اشاره کرد. هنوز ما انسانها با موجودات بسیاری که در ته دریاها و اقیانوس ها زندگی میکنند، آشنا نیستیم و یا بهتر بگویم آنها را نه دیده ایم و نه چیزی هم در مورد آنها شنیده ایم. پس من چرا و به چه دلیل نوشته ام که: آیه ی بالا اشاره به موجودات دیگری در فضا و در خارج از زمین دارد؟

دلیل آن، این است که:

اگر شما در آیه دقت کنید، نوشته شده: چه از نباتات روی زمین و از نفوس بشر (انسانها) و چه از موجوداتی که شما از ایشان آگهی ندارید.

در این آیه به دو مکان اشاره شده است: به نباتات و جانهای بشر که در روی زمین ( الارض) هستند، و «مما لا یعلمون» که به نظر من، به خارج از زمین اشاره دارد.

 آیه میتوانست اینطور باشد:

چه از نباتات و نفوس بشر در روی زمین و «آنچه» شما نمیدانید. منظورم این هست که: «و آنچه شما نمی دانید» به زمین نسبت داده میشود.

ولی در آیه اصلی، برای نباتات و نفوس بشر که در روی زمین هستند، یک «مما» آورده و برای لا یعلمون یک «مما» ی دیگر!

و به نظر من، اگر میخواست که مما لا یعلمون را به زمین نسبت دهد، آیه این طوری میشد:

مما تنبت الارض و من انفسهم و ما لا یعلمون. یعنی چه از نباتات روی زمین و نفوس بشر و آن موجوداتی که – در روی زمین هستند و – شما نمی شناسید.

البته این موضوع خیلی پیچیده هست و من آن چیزی که در قلبم هست را نتوانستم خوب بیان کنم، امیدوارم که شما بنده را درک کرده باشید و خدای متعال هم من را ببخشد اگر با این نوشته ها گناهی از من سر زده است.



تاريخ : شنبه ٤ خرداد ،۱۳۸٧ | ۱:۱٧ ‎ب.ظ | نویسنده : siamak maleki | نظرات ()

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس